Sunday, September 6, 2009

Mina armbågar är himla trubbiga



Förra veckan var jag på loppis. Det var helt jobbigt mycket folk och man fick trängas och armbågas om man skulle ha nåt bra. Jag är inte bra på att trängas och armbågas så de allra finaste grejerna försvann förstås ut från loppisområdet innan jag ens hade kommit in. Jag såg bland annat en sån där golvlampa med tre böjliga armar, bäras bort och såna där fina stora gamla brudkistor satt det redan såld-lappar på när jag kom fram. Men men, jag skulle inte ha något av det där ändå. I synnerhet inte som jag åkte buss dit...

Men vad jag faktiskt var på jakt efter, och som jag faktiskt till min stora förtjusning hittade, var ramar. Metallramar med kupat glas och ramar som bara är fina helt enkelt. Jag bara tog dem innan de andra loppisgamarna ens hade fattat att det var såna de ville ha. Mwahahaha.

Och så hittade jag två tavlor med lite paristryck. Tog dem mest för ramarnas skull men nu tycker jag de är rätt söta som de är...

En annan sak som jag köpte vad tyg. I en stor binge låg det tygprover (från en möbelaffär?) med i princip enbart blommotiv. Hur motstår man liksom? Så jag köpte några helt underbara lappar med underbara blomster. Kanske kan bli kuddar i alla fall.

No comments: