Sunday, November 22, 2009

När alla sover.

Det är rätt så lyhört här där jag bor. Det brukar inte vara så mycket oväsen men på dagarna hörs ju TV-apparater och nysningar och lite prat och skratt. Jag störs egentligen inte så himla mycket för egen del. Även om det kan kännas lite hämmande ibland när man kanske vill sitta och spela gitarr eller sjunga lite på kvällarna. Men det får väl vara.

Jag brukar således inte ha svårt att somna pga av oväsen eller så utan tvärtom, jag brukar somna rätt så direkt när jag lägger huvudet mot kudden. Men ibland så ligger jag där med örat mot kudden och kanske tänker lite och lyssnar. Och ibland när jag gör det har jag märkt att jag kan höra någon snarka. Liksom ett dovt muller som gör att det vibrerar lite i väggarna och i sängen. Det är min granne som snarkar. Han tycks alltid ha somnat före mig och ligger väl där i sin lägenhet och snarkar. Jag hör det bara helt tyst. Och när det är sådär lagom tyst och långt borta så är känns det rätt tryggt att lyssna på, och det känns att det är natt och alla sover.

1 comment:

Bess... :0) said...

Jo, så är det nog lite i alla som bor i lägenheter. Själv hör jag när grannen "skakar"/"bankar"/"sköljer" sin tandborste i handfatet på kvällen. Det är alltid efter att jag har gått & lagt mig, typ vid 22:30-23:00 tiden. Alltid efter att jag har borstat mina tänder. Märkligt, men vi har nog badrummen granne med varandra.
+ hörde imorse vid 07:00 att grannes sängben knackade. Det var nog inget sånt... bara att personen vände sig i sängen, men ändå!! Har nog sovrummen bredvid varandra, det med.
Ibland vill man ju vara ensam & spela hög musik, men det gör jag ändå... ;0)
~ Kram & take care, my friend Karin