Thursday, October 22, 2009

Inspirerad

Jag känner mig ofta inspirerad. Oftast i stunder då jag inte kan göra något åt det, tex på jobbet, på tåget till eller från jobbet eller när jag precis ska somna. Det är väldigt dumt. Men det är förstås trevligt att tänka och utveckla idéer. Man kunde önska att de oftare gick från idé till fullbordan. Men men.

Ofta inspireras jag ju av bilder på internet också. Kanske är det något jag vill sy en variant av, eller kanske ett smycke jag tänker att jag skulle kunna göra om. Ibland ritar jag eller skriver ner det.

Men så ibland så tittar jag på något som jag blivit oerhört inspirerad av någon vecka tidigare och kan inte känna någonting. Det hjälper inte att jag ritat och skissat, den där känslan av att "det här är speciellt" är borta. Jag kan inte komma åt tankebanan. Det är frustrerande. Gah.

1 comment:

Anonymous said...

Vet exakt vad du menar! Jag brukar ligga på kvällarna och knappa in kryptiska förkortningar på min mobil, och hoppas att jag på morgonen skall kunna gissa mig till vad det var för bra idé jag fick precis innan jag slumrade in.